کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9162 | مشاهده و دانلود: 735681477 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/08 | اعضاء: 316315 | نظرات: 37884
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

آموزش وصل کردن دستگاه های دیگر به گوشی با کابل OTG

اگر شما هم از گوشی خود استفاده‌های بسیاری می‌کنید و می‌خواهید دستگاه‌های دیگر مانند هارد دیسک، ماوس و کیبورد را به آن متصل نمایید، باید از کابل OTG بهره ببرید. برای اینکه با چگونگی انجام این کار آشنا شوید، با سافت گذر همراه باشید.

OTG USB گوشی اندروید کابل کیبورد ماوس صفحه کلید هارد

آیا گوشی شما توانایی اتصال دستگاه دیگری را دارد؟

برای اینکه هارد یا دستگاه دیگری را به گوشی متصل نمایید، باید از کابل OTG استفاده کنید و گوشی باید توانایی وصل شدن به این کابل را داشته باشد. اما از کجا بفهمیم که گوشی با کابل OTG سازگاری دارد؟ راهکار بسیار ساده است زیرا یا باید سایت تولیدکننده را بررسی و یا جعبه گوشی را مشاهده کنید.

با اتصال OTG به گوشی، شما دستگاه خود را مسئول به نمایش درآوردن دیگر اتصالات مانند ماوس و کیبورد و . . . می‌کنید.

OTG USB گوشی اندروید کابل کیبورد ماوس صفحه کلید هارد

البته اگر گوشی شما آن‌قدر قدیمی است و یا کارتن آن را ندارید و یا مدل آن را نمی‌دانید، می‌توانید از اپلیکیشن Chainfire استفاده کنید زیرا این برنامه اعلام خواهد کرد که گوشی توانایی اتصال به دیگر دستگاه‌ها را دارد یا خیر.

نسخه اپلیکیشن: 1.3
سایز اپلیکیشن: 467 کیلوبایت
سازگار با: اندروید 2.3 و بالاتر
قیمت: رایگان

یک نکته در مورد اجرا کردن دستگاه‌های سنگین در گوشی

زمانی که یک دستگاه سنگین مانند هارد دیسک را به لپ‌تاپ یا رایانه خود متصل می‌کنید، کامپیوتر شما توانایی اجرای آن را دارد بنابراین زمانی که می‌خواهید این کار را با گوشی انجام دهید، موبایل نیز باید توانایی اجرای آن را داشته باشد ولی متأسفانه اکثر گوشی‌ها این قدرت را ندارند که همین مسئله مشکلاتی به وجود می‌آورد.

اکثر گوشی‌ها فقط می‌توانند 0.5 آمپر قدرت ایجاد کنند که اگر دستگاهی که به آن متصل می‌کنید نیازمند نیروی بیشتری است، مطمئناً ناگهانی جدا خواهد شد. دلیل رخ دادن چنین اتفاقی این است که دیگر اتصالات هنگامی که به جایی متصل می‌شوند، برای اجرای اولیه به نیروی بیشتری نیاز دارند که این به خاطر موتوری است که در آن قرار دارد. به همین دلیل اگر هارد 1 ترابایتی شما به طور مرتب قطع می‌شود، باید به فکر حل کردن مشکل باشید.

شما می‌توانید با وصل کردن یک منبع نیروی اضافه، از هارد و . . . استفاده کنید. برای مثال با استفاده از یک کابل، همزمان گوشی را به یک پاوربانک و به دستگاه مد نظر خود وصل کنید.

با انجام این کار دیگر نباید مشکلی وجود داشته باشد. فقط به خاطر داشته باشید که ابتدا پاوربانک و سپس هارد و یا هر دستگاه دیگری را به گوشی متصل کنید.

فواید و مضرات کابل OTG

شاید بدون اینکه OTG را دیده باشید، کارایی آن را بدانید. باید بگوییم که کابلی که سبب اتصال ماوس یا کیبورد به گوشی می‌شود، همان OTG است بنابراین از این وسیله برای وصل کردن هارد دیسک به گوشی نیز باید استفاده کنید. البته شرایطی وجود دارد تا گوشی دستگاه متصل شده را شناسایی کند.

وسیله‌ای که می‌خواهید به گوشی متصل کنید، باید روی فرمت FAT32 باشد بنابراین رسانه‌های NTFS شناسایی نخواهند شد.

اگر وسیله‌ای که می‌خواهید به گوشی وصل کنید در فرمت گفته شده نیست، باید داده‌های آن را حذف کرده و آن را دوباره روی فرمت FAT32 تنظیم کنید.

OTG USB گوشی اندروید کابل کیبورد ماوس صفحه کلید هارد

نکته: گوشی نیز باید روی فرمت FAT32 تنظیم شده باشد.

یک کابل OTG بخرید

پس از اینکه فهمیدید گوشی شما قابلیت اتصال OTG را دارد، می‌توانید این کابل را خریداری کنید. از خرید کابل باکیفیت اطمینان حاصل کنید زیرا هستند وسایلی که قیمت مناسبی دارند ولی کیفیت‌شان زیاد نیست.

بهترین کابل موجود، مانند نمونه‌ای است که در تصویر می‌بینید. اگرچه ظاهر آن بسیار ساده است ولی مشکلی برای استفاده‌کننده ایجاد نمی‌کند.

متأسفانه مشکلات مربوط به کابل‌های OTG به یک مسئله رایج تبدیل شده است. باید مد نظر داشته باشید که نوع کابلی که خریداری می‌کنید با نوع اتصال گوشی تطابق داشته باشد. برای مثال اگر گوشی شما از پورت USB-C بهره می‌برد، کابل انتخابی نیز باید این‌گونه باشد.

OTG USB گوشی اندروید کابل کیبورد ماوس صفحه کلید هارد

اتصال دستگاه به گوشی یا تبلت

نیازی به توضیح دادن در مورد چگونگی اتصال هارد یا ماوس و صفحه کلید به گوشی یا تبلت نیست زیرا فقط کافی است کابل USB آن را به OTG وصل کنید.

برای مدیریت محتوای موجود در هارد یا فلش متصل شده به گوشی، از یک اپلیکیشن مدیریت فایل استفاده کنید.

زمانی که فلش یا هارد به گوشی متصل شد، یک فولدر جدید به نمایش در خواهد آمد که با توجه به سیستم موبایل، نام آن متغیر است.

اگر نمی‌توانید به راحتی آن را پیدا کنید، روی ممیز ( / ) ضربه‌ای بزنید تا به منوی root گوشی بازگردید. شاید در وهله اول فکر کنید که باید به اینترنت وصل باشید ولی این کار اصلاً ربطی به وصل بودن به اینترنت ندارد.

دیگر کارهایی که با OTG می‌توان انجام داد

اتصال ماوس یا کیبورد

استفاده از ماوس یا کیبورد در گوشی، یکی از کاربردهای رایج OTG است. تنها کافی است کابل وسیله اتصال شونده را به گوشی بزنید تا از آن دستگاه استفاده کنید. البته ممکن است محدودیت‌هایی نیز وجود داشته باشد. مثلاً یک ماوس گیمینگ شاید در گوشی کار نکند. فقط کافی است ماوس خود را به گوشی وصل کنید تا فلش آن را در صفحه نمایش موبایل ببینید. اتصال ماوس به گوشی زمانی کاربرد دارد که لمس صفحه نمایش آن کار نمی‌کند. ضمن اینکه شما می‌توانید با وصل کردن یک صفحه کلید، تبلت خود را به یک لپ‌تاپ تبدیل کنید.

OTG USB گوشی اندروید کابل کیبورد ماوس صفحه کلید هارد

اتصال کیبورد MIDI

اگر به ساخت آهنگ در گوشی اندرویدی خود علاقه دارید، می‌توانید با OTG، کیبوردهای MIDI را به آن متصل کنید تا دستگاه خود را به یک ابزار موسیقی تبدیل نمایید.

اتصال دسته بازی

یکی از دسته‌هایی که بدون نیاز به تنظیمات اضافه باید در گوشی کار کند، ایکس‌باکس 360 می‌باشد. فقط کافی است آن را به گوشی متصل و یک بازی اجرا کنید و از آن لذت ببرید.

شما از کابل OTG چه استفاده هایی می‌کنید؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.


منبع: androidpit.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 42775 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/06/24 تعداد مشاهده: 13846
سافت گذر
نظرات بینندگان

مجید ناسوتی 1400/12/18 17:34
با سلام.اهل مازندران و شهرستان محمود آباد و مخترع و به دنبال این جور چیز ها هستم...
توسط otg type C و نرم افزار برنامه نویسی شده توسط خود را روی دستگاه نصب کرده و
خروجی تصویر و
دی وی دی رایتر اکسترنال را به دستگاه خود متصل کرده و هم دیسک را اجرا میکند و هم دیسک را توسط اندروید رایت میکند
مثال:نرم افزاری با عنوان رایت دیسک برای اندروید ساخته ام...مدل دستگاه فرقی نمیکند
محمد صادقی 1398/10/04 21:53
سلام آیا میشه دو otg بصورت همزمان به گوشی وصل کرد...؟؟؟